Flight Simulation projects by Dino Cattaneo. Current home to the T-45C Goshawk, F-14D Tomcat, S-3B Viking and F-35 Lightning II projects for Flight Simulator X:Acceleration and Prepar3D v3.0. Also: opinions, reviews and findings about recreational flight simulation and flight games.
Tuesday, March 10, 2015
Aermacchi MB.326 version 1.10 release
Time for the first update to the Aermacchi MB.326. No big changes but several small fixes to some minor defects that were part of the original 1.00 build.
Changes as follows:
VERSION 1.10
9th March 2015
- Added pilot visor animation (secondary exit SHIFT+E then 2)
- Fixed multiple issues with G version weight and balance configuration
- Fixed multiple issues with G version Tacpack configuration
- Fixed bug showing interanl gun effects on G version
- Fixed bug preventing LIGHT TEST switch to work in FSX
- Fixed bug that made landing gear lever Mouse Area non working in FSX
- Fixed bug preventing FUEL PUMP switch to work in FSX
- Added support for MATRA M-155 rocket pod in Tacpack
- Fixed checklist and reference speed html files
As usual, download is on the side bar.
For the moment this and the F-14D update will only be hosted on this blog because, for some reason, uploading to Avsim and Flightsim is painfully slow from my home in these days...
Aside, in the near future I will probably start releasing P3Dv2-only updates for some projects... more news soon.
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8 comments:
sei un grande
Lovely aircraft! But I can't see anything on the HUD? It's completely blank.
Posso permettermi di chiedere un parere, visto che ne ha esperienza diretta?
Mi riferisco al 326: è davvero un lavoro eccellente; dall'esterno è bellissimo e merita un applauso, dall' interno ho qualche riserva relativamente alla visibilità ed alle radio.
Non conoscendo affatto l'aereo reale non posso esprimermi con cognizione di causa, ma mi pare troppo spessa la giuntura tra il tettuccio ed il parabrezza creando una zona cieca molto ampia a ore 2 e 10; pare molto più sottile anche guardando immagini del cruscotto in internet.
La cintura del tettuccio è molto alta e, per guardare il terreno lateralmente, bisogna sollevarsi rispetto alla seduta. Ma, mettendo “un cuscino” sotto al pilota, lo sguardo in avanti si posa sulla traversa superiore del parabrezza. Credo che la visibilità esterna fosse un must per un aereo di quel tipo. Poichè sono un pilota reale, anche se limitatamente all'aviazione generale, ritengo la visibilità esterna fondamentale.
Nel rettangolo che ospita le radio digitali, improbabili per l'epoca e con i numeri troppo piccoli per leggerli bene, ci starebbero agevolmente sintonizzatori analogici com1, nav1, nav2, adf, transponder. Il tutto con numeri meglio visibili. Poichè è installato un hsi polivalente ed un rmi, c'è addirittura abbondanza di ricevitori. L'autopilota, davvero non c'era?
Poichè è un vero piacere volare virtualmente con quell'aereo, pensa che queste osservazioni abbiano una ragione?
Comunque, grazie per il lavoro svolto, complimenti!
Pier Giorgio Bartolucci
Hi Dino, i absolutely love the MB.326 also known as the Impala here in South Africa. You have done such a great job and even included some old South African Air Force liveries - well done. I just don't like the grunting and breathing sounds when pulling G's, any way to turn that off, otherwise it is near perfection. I have actually flown in a real Impala jet and your recreation is extremely good!
Is there a HUD or Gun sight for this model or will you add one to it? Simply superb range of addons and whats even better is they are so fps friendly as well - Brilliant, keep up the good work
Nice aircraft!!!
I am using the jet on FSX Gold and found that the interior sounds (switches etc) wouldn't work nor would the configurator. Do I need acceleration for this to work? Otherwise, it is a simply superb aircraft!
Buongiorno Dino,
aggiornerai anche lo splendido Mb326 alla versione P3DV4?
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