Let's start with Flight. The last video released by Microsoft is the first one that shows what appears to be in-game footage (the previous ones were clearly pre-rendered CGI "teasers") and shows a Boeing Stearman taking off. It is very interesting because it seems to use an evolution of the FSX engine, with better shadows and some nice touches like the blending between the runways/taxiways and the sorrounding grass and ground (unless it is a photoreal texture, but I do not think so). Apart from that, it seems very similar to FSX, so it may well be that Flight is an evolution of FSX, with better and more efficient engine and better graphics - and hopefully good chances to have (some) backward compatibility. And, some more missions (with more attentions to beginners) and Live features. That is what I hope, at least.
Microsoft Flight website HERE
Another interesting take is Lockheed Martin's Prepar 3D. This environment is built upon Microsoft ESP simulation technology, which is basically Flight Simulator X. The interesting thing is that Lockheed Martin has added some features, like, apparently, better water modeling -including water depth and the possibility to go underwater e.g. for submarines- sensor modeling and better terrain modeling for continental USA. Priced at $499 it is intended as a semi-professional generic simulation tool, but it is basically an FSX-derivative and the add-ons seem to be cross-compatible.
Prepar 3d website is HERE.
7 comments:
He he, a quardare il video di presentazione di LM, vien da dire: ma quanto meglio ci sarebbe stato il tuo LightningII...
Robby
Inizio ad essere confuso...il lockheed martin è interessante ..sopratutto se ci sara la possibilita di fuoco.Microsoft flight
mi convince meno
Beh, effettivamente potevano usare un modello migliore per i video (specie considerando che, trattandosi di Lockheed Martin, avrebbero potuto avere accesso a modelli 3D estremamente fedeli)...
Onestamente, pur non essendo sbalordito, devo ammettere che i miglioramenti apportati da LM a quello che è sostanzialmente FSX non sono proprio banali. Pensavo che si sarebbero limitati a rivendere ESP. La cosa che non capisco è se ci sia e quale possa essere un mercato per Prepar3D. Chi ha bisogno di un tool professionale (o semiprofessionale) probabilemente troverà ESP non adeguato (anche se c'è da dire che la flessibilità di ESP/FSX in alcuni campi è davvero notevole e largamente sottostimata e sottoutilizzata).
Per FLIGHT io sono ottimista. FSX ha molte lacune - lo sappiamo tutti - ma ciononostante ci abbiamo passato centinaia di ore. Se mi dessero un FSX con un motore moderno (veramente multicore e che sfrutti davvero le schede grafiche moderne sia in termini di velocità che di effetti) io sarei già contento.
Quello che vedo nel fimato è incoraggiante.
voglio il nuovo t45 ;-)
http://www.patricksaviation.com/videos/detektif_conan78/5123/
f14 cockpit rio
Un breve aggiornamento informale:
T-45 il lavoro procede a rilento ma procede. In linea di massima, il modello 3d esterno è pronto all'80% - ma mancano le nuove textures molte parti (stavolta punto ad un approccio "disegnato" e non photoreal).
Per l'F-14D non ci sono molti progressi - il modello 3d esterno è a buon punto, però. Mancano molte animazioni.
I'm finally purchasing you F-35, now that most of the major updates/fixes are out. While I'm sure you'll do more stuff to it later, I look forward to what else you'll be doing with the T-45C & F-14D. Enjoy your break away from FS; have a real life for a while; you know, love your wife or girlfriend and family, etc.; And, I'll look forward to your return.
Merry Christmas & A Happy New Year, Dino!
From,
James F. Chams
Post a Comment